HTML

Csókol: Chef néni

Negyed évszázad után hirtelen ráeszméltem, hogy chef szeretnék lenni. Így hozzákezdtem főzőtudományom fejlesztéséhez...

Friss topikok

Linkblog

Stoczek krumpli

2009.07.27. 15:56 :: Chef Néni

Még egy kicsit megragadnék a kollégiumi étkeknél, mert azért nem egy pozitívum is elmondható ezekről:

  • Könnyen és viszonylag gyorsan elkészíthetők.
  • Az összetevők jelentős része általában szabadon helyettesíthető annak függvényében, hogy mi van otthon, mi van másnak és mire van pénz.

  • Jellemzően olcsó kajáról van szó, ami azért - ha odafigyelünk - akár még finom is lehet.
  • Többnyire mindenki szereti, leszámítva persze a finnyásokat és a vegetáriánusokat. Előbbiek azonban ritkán kolisok.

Na szóval ezúton is megörökíteném a híres Stoczek krumpli receptjét. Nevét a műegyetem híres tanáráról kapta, pontosabban a róla elnevezett utcáról, ahol egy ideig "átmeneti" szálláson laktam, ekkor ugyanis jellemzően a heteimet 3 városban töltöttem: az egyik a Dunán innen, a másik a Dunán túl, a harmadik pedig értelemszerűen a Dunánál volt. Szóval maga a recept már régóta élt (és persze már jóval előtte), én azonban még csupán szalonnás rakott krumpliként ismertem, ami viszont elég közönséges név. (Marilyn Monroe sem vált volna szexszimbólummá holmi Norma Jeane Mortensenként.)

Ahogy én készítem, az valahogy így van, de nyugodtan kritizáljon bárki! (Mindezt végtelen nyugalommal kérhetem, mert rajtam kívül egyelőre úgysem olvassa senki a blogot. :) )

Először is vegyünk egy tepsit, lehetőség szerint olyan 8 centi magasat, hogy jól elférjen benne az "anyag". Én kezdetnek a félholdakra vágott vöröshagymát olajon kissé "megfonnyasztom", mindezt már a tepsiben, ámde a főzőlapon, mivel óriási vétek másik edényt ezért a műveletért befogni. Erre kerül a karikákra vágott, félkészre főzött krumpli fele. A krumpli már főzéskor sózható, de ha valaki a tepsiben lévő krumplival teszi ugyanezt, hát az sem követ el istenkáromlást. (Fontos azonban, hogy még jó kis szalonna is kerül majd az ételbe, szóval vigyázzunk, ne sózzuk túl a krumplit.) Majd egy kis majorannával is megszórjuk, ezt követően pedig vékonyra vágott szalonnával szépen betakarjuk. (Véleményem szerint a szalonna úgy jó, ha demokratikusan osztozik rajta a hús és a zsír, szóval én ezt ajánlom.) Erre jön rá egy réteg tejföl, amit még előtte összekevertünk durvára darált színesborskeverékkel, valamint apróra vágott fokhagymával. Ezt követően újabb rétegeket húzunk (krumpli, szalonna, tejföl), és a végén megszórjuk trappista sajttal. Belökjük az előmelegített sütőbe, aztán ha kész, felfaljuk. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chefneni.blog.hu/api/trackback/id/tr381271578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása